Mağazadan alınan ürün iade olur mu?
Mağazadan satın alınan bir ürünü iade etmek için kullanılmamış, orijinal ambalajında ve satılabilir durumda olması gerekir. Ürün arızalı olmadığı sürece, mağaza genellikle tüketiciye iade hakkı vermez. Alışveriş yaptığınız mağazanın farklı politikaları varsa bu durum değişebilir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
İade almamak yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağazada görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Kanuna göre mağazalar, sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Hangi durumlarda iade alınmaz?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Hangi ürünler iade edilemez?
E-ticarette iade edilemeyen ürünler hangileridir? – Teknoloji ürünleri* – Hijyen ve sağlık ürünleri – Hizmetler. … – Son kullanma tarihi olan ürünler. – Kişiselleştirilmiş ürünler – Kopyalanabilen elektronik ürünler.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.
Ürün iadesi almamak suç mu?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız eşdeğer bir ürünü teslim ederek ve uğradığı zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı sözleşmeden cayma hakkını kullanırsa, hakim, koşullar bunu haklı kılmadığı takdirde, satılan malın onarılmasına veya satın alma bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
14 gün koşulsuz iade hakkı kalktı mı?
E-ticaret kapsamındaki mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.
Değişim var iade yok yasal mı?
HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmetin bir online kurs veya ders olması halinde tüketici, hizmet sözleşmesinin yapıldığı andan itibaren cayma hakkını kullanabilir. İade yapılmayan durumlar olsa bile kanunda “kişinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabileceği” belirtiliyor.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.
Mağazadan alınan ürün nasıl iade edilir?
Tüketici, cayma hakkını kullandığını yazılı olarak satıcıya bildirmek zorundadır. Satıcı, cayma beyanının alındığını teyit etmeli ve ürün bedelini 14 gün içinde kesinti yapmadan iade etmelidir. İnternette değişim veya iadenin mümkün olmadığını iddia etmek yasaktır.
Ayıplı olmayan mal iade edilebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Alışverişte tüketici hakları nelerdir?
Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Uyuşmazlık çözüm organına başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22 Aralık 2023
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.
Eve mağazadan alınan ürün iade edilir mi?
Eve Mağazacılık internet sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın aldığınız ürünleri, burada sıralanan kurallara uyarak, teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkınız kapsamında iade edebilirsiniz.
Açılmış bir ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.
Vatan mağazadan alınan ürün iade edilir mi?
Kolay iade 14 gün cayma hakkı. Mağazadan veya kargo ile iade/değişim imkanı.